Followers

Wednesday, July 20, 2011

program masa cuti ! :)

heyy heyy. lama jugak lah kan tak update blog. fyi, saya ada program kat melaka dari hari ahad sampai hari selasa (semalam). nama program tuh PROGRAM MAHASISWA CEMERLANG PEWARIS BANGSA. before nak cerita sal aktiviti ni, meyh nak briefing sikit sal aktiviti ni. program ni under 3 orang penasihat akademik DIPLOMA IN BUSINESS STUDIES part 4 batch 2009. kitorang tak ramai pun. tak sampai 60 orang pun. so senang nak buat aktiviti sama-sama. okayy jom nak cerita dari hari pertama sampai hari terakhir.






DAY 1




pukul 7 kitorang sume dah berkumpul kat dataran sri bendahara (DSB) yang dekat admin tuh untuk sesiapa yang tak pernah menjejaki kaki kat UiTM Johor ni :) okayy sambung cerita. lepas tuh kena tunggu bus plak. lama gila kot tunggu bus tuh. sampai 1 jam jugak tunggu bus tuh. pastuh tunggu sume letak bag sume. dalam pukul 8 lebih bus pun bergerak. aktiviti hari ahad pergi rumah anak-anak yatim dan miskin PAYASUM, sungai udang, melaka. dalam pukul 11 baru sampai sebab sesat, terlepas sign board dan sebagainya. lepas tuh kitorang kena buat sukaneka untuk anak-anak PAYASUM ni. masa mula-mula sampai tuh, serious terasa sedih bila tengok muka dorang rasa macam nak nangis je. okayy after taklimat, sejarah penubuhan PAYASUM dan sebagainya, sukaneka pun bermula. kitorang jadi fasi untuk budak-budak tuh. and kena create satu trade mark untuk group. trade mark kitorang paddle pop. comel kan ? :) dorang ni sume comel-comel belaka :) suka tengok dorang happy sangat masa sukaneka. then kitorang dah nak balik, masa tuh sedih sangat-sangat sampai saya menangis. ada sorang budak ni cakap "kakak jangan lar nangis" sambil senyum. alahai, lagi lah sedih. tengok muka dorang pun dah sedih :( lepas sesi bersalam-salaman, kitorang terus gerak pergi D'NELAYAN BEACH RESORT kat sungai tuang, melaka. tapi kitorang pergi lunch dulu. lepas tuh baru pergi resort. masa on the way pergi resort pun pakcik driver tuh terlepas resort sebab resort tuh tepi jalan je. sampai je resort terus tulis nama and kawan saya dah ambilkan kunci bilik. lepastuh terus masuk bilik letak barang and baring ! HAHA. penat kot masa tuh. tenaga banyak hilang kat rumah PAYASUM tuh. saya dengan kawan2 saya just lepak2 kat dalam bilik tunggu waktu malam. malam just ada ice breaking je. then masuk bilik, tidur ! :)




DAY 2




kitorang sume kene bangun awal pagi sebab pukul 8 dah kene break fast. lepas tuh sume kene masuk dewan dengar ceramah ape entah tajuk dia. -,-" hari kedua ni banyak aktiviti dekat dalam resort. ooh ya lupa nak bagitau bilik depan laut ! best sangat and dekat gila dengan swimming pool. hee. hari kedua boring sikit cz aktiviti macam modul. tapi okayy lah. malam plak ada malam 1 malaysia. so sume group kene buat persembahan. nama group saya taiko cute. kitorang berlakon. hee. ooh ya, group kitorang gangster. hee. nasib sume okayy and berjalan dengan lancar. group sume ada 5. after persembahan dari kitorang sume, sesiapa yang nak karaoke boleh karaoke. masa ni lah boleh tengok penasihat akademik dari group 1, 2 dan 3 menyanyi. heee :) then tidur sebab penat sangat2.




DAY 3






ini adalah hari terakhir kitorang sume kat resort. muka sume dah tak sabar2 nak balik rumah. heee. aktiviti untuk last day ni just majlis penutup dan bagi hadiah kat group. lepastuh dalam pukul 11 bus sampai and saya dengan kawan2 turun kat melaka sentral. dalam pukul 3.15 saya naik bus ke shah alam. okayy dah tuh je :)




ni ada sedikit gambar kat sana :)


















selebihnya boleh tengok dekat sini :)



korang nak tau tak yang saya dah sunburn sekarang ni. haihhh. tangan saya pun dah jadi dua warna -,-" and sekarang ni pun penat masih lagi terasa. serious penat gila tapi best ! saya harap sangat dapat buat lagi aktiviti camni tapi tempat pun lagi best lah :) and saya taknak pegang apa2 jawatan dah. heeee :)


ok nak gtau tuh je. ok bai ! adios !

No comments:

Post a Comment